Happy New Year, een Safety en de Gringottsbank - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu Happy New Year, een Safety en de Gringottsbank - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu

Happy New Year, een Safety en de Gringottsbank

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Yeah terug thuis. Zo voelde het nu toch wel een beetje na een korte uitstap met de Staten Island Ferry. Een mooi uitzicht op manhattan en in de verte Statue of Liberty gezien. Teruglopend over Broadway even de St Paul's Chapel ingedoken, waar 9/11 nog steeds centraal staat. Lang City Hall zette ik koers richting China Town, waar ten ere van het Chinees nieuw jaar en parade georganiseerd werd, zeg maar de Boonte Störm in Mestreech, maar dan met een hoger spleetogen gehalte. Na een uur draken kijken had ik wel genoeg kleurtjes gezien. Na nog even een grote boekenwinkel (Strand, Greenwich) bezocht te hebben en langs de supermarkt te zijn geweest was het bijna tijd voor de Super Bowl!
Pizza: check, Chicken Wings: check, Bier: check, Spelregels: uhhhh.... Ze hadden me de spelregels nog niet goed uitgelegd of er gebeurde na 12 seconden al iets raars: een Safety. Geen idee wat het was maar erg handig zag het er niet uit. De wedstrijd was ontzettend saai, de commercials waren vaak beter dan datgene waarvoor je eigenlijk voor de TV zat. Gelukkig was het wel gezellig, maar een hele goede indruk van American Football heb ik er niet aan over gehouden.
Het begin van deze week begon erg goed, sneeuw, sneeuw maar dan ook van die zeiknatte smeltsneeuw met ijzel. Net zo als vanmorgen trouwens, toen ik me gigantisch verkeek op een plas ijswater en tot 30 diep een bak met ijsklontjes stond, lekker wakker worden is dat. Nog amper bekomen van het vorige incident hoorde ik opeens een harde klap achter me en een hoop gekraak. Toen ik me omdraaide keken 2 grote ogen die sterk afstaken tegen de huidskleur van een persoon die 3 meter achter me stond: "OMG". Tussen ons beide lag een dikke tak de vers van een boom was afgevallen... dat is even geluk hebben.
Verder heb ik ondertussen weer een nieuwe dure hobby gevonden. Gisteren nog even een fotocameraatje, een redelijk kleine spiegelreflex. gaan kopen bij zeg maar de mediamarkt van NYC. Wow, wat was dat een maffe winkel zeg. Even had ik het idee of ik de Gringottsbank uit de Harry Potter films was binnengelopen, alleen lag hier alles vol electronica in plaats van goed. De karretjes met spullen zoefden over mijn hoofd van de ene balie naar de andere, de Goblin's (dwergen) uit de film waren hier vervangen door mannen met keppeltjes.
Mooi, genoeg getypt. Ik heb dus een nieuw fototoestel en zal dat de komende dagen nog wel een uitvoerig gaan testen!