Dag 1: Gronsveld - Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu Dag 1: Gronsveld - Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Gronsveld - Reykjavik

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2013 | IJsland, Reykjavik

16 kilo: van 16 Real Turmat avondmaaltijden tot een wandelkaart, van 4 wasknijpers tot 5 maten te kleine waterschoenen. Al het hoognodige + 8 kilo aan eten zat in de tas. Klaar om te gaan!
Om 21:35 maakte het vliegtuig van Air Berlin zich los van de grond en zette koers richting het noord westen. In de schemering vlogen we over IJsland een mistig en bewolkt IJsland om na een kleine 3,5 uur vliegen voet te zetten op dit vulkanisch activiteit stukje wereld.
Een echt plan voor de eerste nacht hadden we nog niet. Wildkamperen bij de luchthaven of al richting Reykjavik gaan? Het werd de 2de optie. Met de flybus reden we van Keflavik Airport door de lavavelden naar Reykjavik, waar we gedropt werden op de Reykjavik City Camping. Even een plekje zoeken tussen de vele andere tentjes, kijken of onze tent opzet skills nog voldoende waren en slapen. Dag 1 zat er al op.