Dag 4: Gulfoss - Middle of Nowhere - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu Dag 4: Gulfoss - Middle of Nowhere - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Peter Huntjens - WaarBenJij.nu

Dag 4: Gulfoss - Middle of Nowhere

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2013 | IJsland, Reykjavik

Vandaag staat er een kleine overgangs etappe op het programma. De bedoeling is om over 2 dagen aan te komen bij de Haifoss. Daarvoor moeten we een grote hoogvlakte oversteken. Bomen groeien in IJsland niet dus dat maakt het landschap al woest en op ten duur een beetje saai. We volgen de hoogspanningsmasten richting het Oosten. Een groep van 4 Russische mountainbikers hebben hetzelfde idee. We lopen vrijwel hetzelfde tempo als de Russen op de fietsjes, en bij de rivieroversteken komen we elkaar enkele keren tegen. De rivieroversteken zijn trouwens nieuw voor ons, maar zeker deze dag goed te doen. De tactiek om maat 39 waterschoenen mee te nemen (en zodoende 250 gram te besparen) pakt goed uit, dingen werken perfect, ook maat grote voeten.
We zetten de tent neer bij een mooi beekje, met uitzicht richting het zuiden. In de verte zien we de meest actieve vulkaan van IJsland liggen: de Hekla. Deze zullen we ook nog de komende dagen aan onze zijde houden.